Vajinismus Tedavisinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Vajinismus tedavisinde dikkat edilmesi gereken önemli noktalar vardır. Terapi sürecinde çiftlerin bu noktalara önem verilmesi tedaviyi başarıya ulaştırır.

Vajinismus Tedavisinde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Terapi programı duygusal ve fiziksel teknikler içermektedir. Çiftin terapi sürecine birlikte katılmaları daha iyi sonuçlar verecektir.

Vajinismus tedavisi doğru bilgi ve teknik gerektiren bir süreç olduğu için yapılacak plan nitelikli bir cinsel terapist tarafından takip edilmelidir. Vajinismus tedavisini uygulayacak kişinin vajinismus konusunda kesinlikle eğitimli ve deneyim olması için koşuldur. Çünkü bilgisiz ve körlemesine yapılan ve sonucu başarısızlık veya vajinismusun tekrar ortaya çıkmasına neden olan tedaviler vajinismus çiftlerine maddi ve manevi zarar verir. Vajinismus tedavisi yapacak kişinin kadın genital bölge anatomisine hakim olması tedavi başarısını arttırır. Vajinal bölgedeki değişimler veya beklenmedik durumlarda doğru yaklaşım ve yorumlama yetisi tedavide çok önemlidir.

Terapi planına uyulduğu takdirde, umulduğundan daha hızlı ve kesin bir iyileşme elde edilecektir. Ancak, kadının bu tedavi planına sadık olması ve sabırla uygulaması gerekmektedir. İlk birkaç görüşme sonrası mutlaka hastayavajinismus sorununun nedenleri ve izlenecek yol haritası konusunda bilgi verilmelidir.

Çok ama çok düşük bir oranda olsa da vajinismusun fiziksel bir nedeni olabilir. Tedaviye başlamadan önce mutlaka kadın doğum uzmanı tarafından yapılacak yüzeysel jinekolojik muayene şarttır.

Vajinismuslu kadınlar, iş hayatında da hergün gördükleri mesai arkadaşlarının sorularından bunalarak işlerini de bırakmaktadır. Vajinismusun psikolojik ve sosyal etkileri olduğu gibi ekonomik etkileri de baş gösterebilir.

Deneyip de başarısızlıkla sonuçlanan her tedavi girişimi çifti dipsiz bir kuyuya doğru sürükler, umutlarını kırar, tedaviyi güçleştirir. Vajinismus tedavisindeki başarısız deneyim hastanın kendine güvenini kaybetmesine ve umudunu yitirmesine neden olur.

Vajinismusu mekanik olarak çözmek yetmez. Çifte sağlıklı ve mutlu bir cinsel hayat sunmak için tedavide iki aşama izlenir. 1. aşamada cinsel birleşmenin olması hedeflenir, 2. aşamada ise cinsel ilişkiden zevk alma ve orgazm olma teknikleri öğretilir.

Vajinismus tedavisindeki en önemli faktör güvendir. Sebebi ne olursa vajinismusun tedavisi mümkündür. Cinsel hayatın penis-vajina birlikteliğini içermemesi, sağlıklı olmaması kişinin ruh sağlığını bozar, günlük hayatını ve tüm ilişkilerini olumsuz etkiler. Aldatma, duygusal ve fiziksel şiddet, saygısız davranışlar, duygusal tatminde azalma, herkesin rahatça girdiği cinsel ilişkiye “biz neden yapamıyoruz? veya neden biz?” şeklindeki suçluluk, eksiklik hissi, utanç duyma, kendinden nefret etme, hayal kırıklığı, bunaltı, sıkıntı, umutsuzluk, çaresizlik, gibi durumlar da vajinismustan kaynaklanabilir. Bunalım ve sıkıntıya düşen çift kendilerine ve birbirlerine güvenlerini yitirebilir. Bu nedenle vajinismus tedavisindeki en önemli faktör çiftin kendilerine, cinsel terapistlerine ve uygulanan tedavi yöntemlerine karşı hissettikleri güvendir.

Vajinismus hastası ve hekim arasında karşılıklı güven ve sempati çok önemlidir. Çünkü hasta ve hekim aynı yöne kürek çekerken buna ihtiyaç duyulur. Doktoruna güvenemeyen veya doktorundan hoşlanmayan bir kadın tedavide başarısız olur.