PpcProtect

Vajinismus Tedavisi | Kesin Tedavi Nasıl Yapılır?

Vajinismus tedavisi mümkün olan bir rahatsızlıktır. Vajnismus tedavisinde hiçbir cerrahi müdahale ve diğer girişimsel müdahaleleri uygulamak gerekmez.

Vajinismus Tedavisi | Kesin Tedavi Nasıl Yapılır?

Ülkemizin çok ciddi bir sorunu olan vajinismus, halk arasında ilk gece korkusu olarak da bilinmektedir. Vajinismus bir kadının cinsel deneyimi esnasında tamamen istem dışında olarak cinsel ilişkiye girememe durumudur. Vücut ve bacaklarda kasılma, ağlama krizleri, sık sık nefes alıp verme ve bazen de bayılmalara kadar gidebilen bir durumla karşılaşılabilmektedir.

Genellikle eğitim eksikliği ve yanlış bilgilerden kaynaklanan vajinismus %100 tedavisi mümkün olan bir hastalıktır.

Vajinismus hastalarının sıklıkla karşılaştıkları sıkıntı hastalığın tanısının konulamaması ya da yanlış yönlendirilmeleridir. Öncelikle Vajinismus tanısı kesin olarak tespit edilmelidir. Bazen erkek cinsel işlev bozukluğu nedeniyle ilişkiye giremeyen çiftler yanılarak vajinismus olduklarını düşünebilirler. Hatta çiftler  bazen cinsel ilişkinin nasıl yapılacağını bilememek nedeniyle yanlış vajinismus tanısı alabilmektedir. Bazen de bu konuda deneyimli olmayan kadın doğum uzmanları tarafından vajinismus değilsin denilerek evlerine gönderilmektedirler.

Yüzeysel jinekolojik muayene kadın doğum uzmanı tarafından mutlaka yapılmalıdır. Bazen anatomik sorunlar cinsel ilişkiye girmeyi engelleyebilir.

Vajinismus Tedavisi İçin İzlenecek Yol Haritası

Vajinismus tedavisi için izlenecek yol haritasında (her ne kadar vajinismusun kadın üzerindeki yoğunluğuna göre farklılık gösterse de) vajinismus tedavisinden genel anlamda bahsedeceğim. Öncelikle, vajinismusun tedavi edilebilir bir geçici rahatsızlık olduğunu bilmelisiniz. Vajnismus dermansız bir dert değildir. Ayrıca, vajinismus tedavisinde genellikle hiçbir cerrahi müdahale ve diğer girişimsel müdahaleleri uygulamak gerekmez. Kadının tedavi süreci boyunca herhangi bir ilaç kullanması da istenmemektedir.

Yapılması gereken tek şey hastanın konusunda deneyimli bir doktor bulması, her şeyi açıkça anlatması ve en önemlisi de iyileşme isteğinin olmasıdır. Kişi bunu yapmayı başardığı takdirde doktorunun çizeceği yol haritası ile aslında kendi kendini tedavi edecektir.

Tedavinin başlangıcında doktor ile hasta arasında karşılıklı iyi iletişim yakalanması çok önemlidir. Kişinin cinsellikle ilgili iç görüsünün değerlendirilmesi, çiftlerin iletişimine yardım etme ve iletişimin arttırılması, evlilik terapisi, çatışmaların ortaya konması, cinsel tutum ve davranışların değerlendirilmesi çok önemlidir.

"Neden vajinismus yaşanıyor?" sorusuna yanıt aramakla başlanır. Bilinçaltı nedir? Neler yapabilir? Bilinçaltı hakkında bilgilendirme ve bilinçaltı süreçlerde incelemeler yapılarak, yanlış düşünce ve inançların tespit edilmesi vajinismus tedavisinin ilk adımı oluşturur.

• Genital bölge anatomisi hakkında ayrıntılı bilgilendirme.
  • Cinselliğe karşı tutum ve davranış değişikliklerinin oluşturulması.
  • Ayna tutma egzersizleri
  • Nefes, gevşeme ve rahatlama teknikleri
  • Kegel egzersizleri
  • Dokunma (sensitive focus) egzersizleri
  • Bireysel ve eşli parmak egzersizleri kullanılan yöntemlerden bazılarıdır.

BAŞARI HİKAYELERİ

Vajinismusu yenen hastalarımızın başarı hikayelerini okuyun. Vajinismusu siz de yenebilirsiniz.

Sayfaya git

TEDAVİ SÜRESİ

Vajinismus tedavi süresi kısa olan, %100 tedavisi ve kesin çözümü olan bir durumdur.

Sayfaya git

İLETİŞİME GEÇİN

Vajinismus olduğunuzdan şüpheleniyorsanız ilk randevunuzu alabilirsiniz.