Vajinismusta Asla Uygulanmaması Gereken Tedavi Yöntemleri

Vajinismus tedavisinde kulaktan dolma yöntemlere asla başvurulmamalıdır. Vajinismus ancak bilimsel yöntemler ve uzman bir doktor yardımı ile aşılabilir.

Vajinismusta Asla Uygulanmaması Gereken Tedavi Yöntemleri

Vajinismusun Batılı ülkelerde görülme sıklığı %1 – %6 arasında iken Türkiye’de %10’dur. Tabii bu tedavi için başvuran vajinismus hastaları arasında bir istatistiktir. Gizlilik içinde vajinismus sorunuyla yaşayanlar düşünüldüğünde bu oran daha yüksektir.

Batı ülkelerinde genellikle tecavüze ya da cinsel istismara uğramış kadınlarda görülür. Bizim ülkemizde ise kültürümüzün bir parçası gibidir.

Tansiyon, şeker hastalığı vs kadar sık görülen bir durumdur. Bu yüzden tedavisi bugün ülkemizde ticari bir sektöre dönüştürülmüş, vajinismuslu çiftlerin çaresizliği sömürü haline getirilmiştir. İnternet sayfalarında bir yığın, bilimsel temeli olmayan tedavi vaadler görülmektedir. İşte birkaç tanesi;

• Kızlık zarının ameliyatla alınması: Ne yazıktır ki pek çok jinekolog vajinismus hastalarına bu öneride bulunuyor. Vajinismusta böyle bir cerrahi müdahale sorunu çözmez.

• Anestezi altında cinsel birleşme: Tıp etiğine, ahlaka uymayan bir yöntemdir. Asla vajinismus sorununu çözmez. Bu yapılsa bile, anestezinin etkisi geçince hasta aynı vajinismus tablosuna geri döner.

• Lokal anestezik kremler: Faydasızdır, üstelik vajinal bölgede ciddi yanma hissi ve tahrişlere neden olur.

• Kas gevşetici ilaçlar: Faydasızdır. Sadece uykunuzu getirir.

• Sıcak su banyosu, ağrı kesici ilaçlar: Faydasızdır.

• Vajinaya botoks uygulanması: Botoks vajina kaslarını felç eder. Vajinismuslu kadının vajinismus olma nedeni aynı şiddette devam eder. Botoksun etkisi geçtiğinde vajinismus tekrar ortaya çıkar.

• Perineal Sinir Blokajı: Vajinal bölge sinirlerine anestezik madde vererek bloke eder. Vajina kaslarında fonksiyon ve his kaybına neden olur. Aynen botoksta olduğu gibi etkisi geçince vajinismus tablosu geri gelir.

• Muayenehanede gerdek: İnsan haklarına ve hasta mahremiyetine aykırı utanç verici bir durumdur.