Yurtdışında Yaşayan Vajinismus Hastaları

Vajinismus kültürel bir hastalıktır. Türk toplumunda görülme sıklığı % 10 dan fazladır. Özellikle Almanya ve Hollanda gibi Türklerin yoğun olarak yaşadığı ülkelerde de vatandaşlarımız arasında görülme sıklığı yüksektir. Çünkü kültürümüz peşimizi bırakmaz.

Yurtdışında Yaşayan Vajinismus Hastaları

Yurtdışında doğup büyümesine rağmen vajinismus sorunu yaşayan pek çok hasta ile karşılaştım. Bu hastaların dezavantajı şudur; yurtdışındaki doktorlar kendi ülkerinde vajinismus ile karşılaşmadıkları için kişinin yaşadığı sorunu anlamakta güçlük çekerler. Bu konuda tecrübeleri yoktur. Çoğunlukla bunun bir kas hastalığı olduğunu düşünüp fizik tedavi programları verirler ya da bazen psikologlara yönlendirip yıllarca süren tedavi programlarına alırlar. Hastaların özellikle dil problemi varsa bir psikologla iletişimi zatenbçok zor olacaktır. Oysa ki bizim ülkemizde ortalama bir hafta içinde tedavisi mümkün iken vajinismuslu çift orada yıllarca zaman kaybeder. Yurtdışında yaşayan vatandaşlarımıza önerimiz; eğer cinsel ilişkiye girememe sorunu yaşıyorlar ise vakit kaybetmeden Türkiye de tedavi arayışına girmeleridir.

İLETİŞİME GEÇİN

Vajinismus olduğunuzdan şüpheleniyorsanız ilk randevunuzu alabilirsiniz.

BAŞARI HİKAYELERİ

Vajinismusu yenen hastalarımızın başarı hikayelerini okuyun. Vajinismusu siz de yenebilirsiniz.

Sayfaya git

VAJİNİSMUS NEDİR?

Vajinismus tedavi süresi kısa olan, %100 tedavisi ve kesin çözümü olan bir durumdur.

Sayfaya git